Εργαστήρια Θεάτρου της Σύνδεσης στη σχολή Δήλος
υπό την καθοδήγηση του Σταμάτη Ευσταθίου
Διοργάνωση "Ειλισσός" μια εταιρία για τον πολιτισμό
Οκτώβρης 2018
2ο έτος: Αναμονή
3ο έτος: Γκροτέσκα μάσκα
2ο έτος: Αναμονή
Από το πρώτο άνοιγμα των ματιών του ο άνθρωπος περιμένει: τροφή, το δέρμα/τη μυρωδιά της μητέρας του, τη στιγμή του ύπνου. Όσο περισσότερο «εκπολιτιζόμαστε» τόσο περισσότερο προσθέτουμε εκλεπτυσμένους λόγους αναμονής. Πάντα ωστόσο περιμένουμε τα βασικά, ακόμα κι αν μεταμορφώνουμε τον τρόπο… Η διερεύνηση αυτών των μεσοδιαστημάτων από μια αναμονή σε άλλη αποδεικνύεται εξαιρετικά ενδιαφέρον και αποκαλυπτικό πεδίο εργασίας…
Μέσα από αυτή τη θεματική, ο Σταμάτης Ευσταθίου – καλλιτεχνικός υπεύθυνος της Ατρόπου – απευθύνεται για πρώτη φορά σε Έλληνες μετά από τις συνεργασίες που είχε στη Δανία, στη Ρωσία, στη Πολωνία, στη Βουλγαρία και στη Λευκορωσία. Στόχος είναι τώρα να εμβαθύνει πάνω στο σύστημα δουλειάς του, το «Θέατρο της Σύνδεσης» και ταυτόχρονα να εστιάσει και να εμπνευστεί από τη συγκεκριμένη θεματική της «Αναμονής».
ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΣΗΜΕΙΩΣΗ
*** Οι συμμετέχοντες θα απομνημονεύσουν πριν το εργαστήρι μικρά αποσπάσματα ή ένα απόσπασμα (Σύνολο περίπου 10 γραμμές) από το «Περιμένοντας τον Γκοντό» του Σ. Μπέκετ. Επίσης θα πρέπει να προτείνουν 3 τραγούδια που προέρχονται από τις παραδόσεις μας (δημοτικό, λαϊκό, ρεμπέτικο, εκκλησιαστικό, μοιρολόι, νανούρισμα, αποκριάτικο,κτλ). Kατά τη διάρκεια του εργαστηρίου θα ζητηθεί επιπλέον έρευνα και εργασία.
3ο έτος: Γκροτέσκα μάσκα
Οι συμμετέχοντες στο εργαστήρι της Γκροτέσκας μάσκας είναι η «οικογένεια» απ’ όπου γεννιέται ο χαρακτήρας και οι «σκιές» του. Ο χαρακτήρας έρχεται σταδιακά σε διάδραση με άλλες μάσκες και «σκιές» οδηγούμενος συχνά σε εντελώς απροσδόκητες και αποκαλυπτικές καταστάσεις.
Στην αρχή του εργαστηρίου δουλεύονται βασικές αρχές του «Θεάτρου της Σύνδεσης» - της μεθόδου και φιλοσοφίας εργασίας του Σταμάτη Ευσταθίου – με έμφαση στην απόλυτη και συνεχή ετοιμότητα και ευαισθησία, τόσο σε ατομικό όσο και σε ομαδικό επίπεδο. Μετά από αυτή την απαραίτητη εισαγωγή, οι συμμετέχοντες εισάγονται στον κόσμο της μάσκας, χτίζοντας αρχικά τον δικό τους χαρακτήρα.
Σταδιακά οι μάσκες οδηγούνται σε ομαδικούς και ατομικούς αυτοσχεδιασμούς. Στο τέλος δουλεύουμε πάνω σε μια απλή ιστορία που ενσωματώνει όλους τους χαρακτήρες. Η κατάληξη του εργαστηρίου είναι η δημιουργία μιας ομαδικής δομής που θα παρουσιαστεί σε καλεσμένους
ΣΗΜΑΝΤΙΚΈΣ ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
**** Θα πρέπει να ξέρουν απ’ έξω καλά ένα μικρό κείμενο της επιλογής τους (5-10 γραμμές) γύρω από το θέμα του θανάτου ή του έρωτα ή της αποτυχίας.
**** Θα πρέπει να προτείνουν ένα τραγούδι της επιλογής τους όχι στη μητρική τους γλώσσα ούτε στα αγγλικά
*** Θα πρέπει να προτείνουν ένα σκυλάδικο ή ποπ τραγούδι στα Ελληνικά ( κατά προτίμηση να μην τους αρέσει αυτό το τραγούδι!)
*** Θα πρέπει επίσης να φέρουν κοστούμια, παπούτσια και άλλα αξεσουάρ (π.χ. καπέλα, φτερά, περούκες κ.ά.), ανεξάρτητα πόσο παλιά, σκισμένα ή εκκεντρικά είναι…
*** Θα πρέπει να έχει ο καθένας ένα απλό μαύρο καλσόν (αδιαφανές) ένα ψαλιδάκι καθώς και ΈΝΑ ΜΙΚΡΟ ΚΑΘΡΕΦΤΗ ΧΕΙΡΟΣ
Οκτώβριος 2017
3ο έτος: Γκροτέσκα μάσκα
2ο έτος: Ποίηση χάικου
1ο έτος: Αυτοσχεδιασμός των δυναμικών
3ο έτος: Γκροτέσκα μάσκα
Οι συμμετέχοντες στο εργαστήρι της Γκροτέσκας μάσκας είναι η «οικογένεια» απ’ όπου γεννιέται ο χαρακτήρας και οι «σκιές» του. Ο χαρακτήρας έρχεται σταδιακά σε διάδραση με άλλες μάσκες και «σκιές» οδηγούμενος συχνά σε εντελώς απροσδόκητες και αποκαλυπτικές καταστάσεις.
Στην αρχή του εργαστηρίου δουλεύονται βασικές αρχές του «Θεάτρου της Σύνδεσης» - της μεθόδου και φιλοσοφίας εργασίας του Σταμάτη Ευσταθίου – με έμφαση στην απόλυτη και συνεχή ετοιμότητα και ευαισθησία, τόσο σε ατομικό όσο και σε ομαδικό επίπεδο. Μετά από αυτή την απαραίτητη εισαγωγή, οι συμμετέχοντες εισάγονται στον κόσμο της μάσκας, χτίζοντας αρχικά τον δικό τους χαρακτήρα.
Σταδιακά οι μάσκες οδηγούνται σε ομαδικούς και ατομικούς αυτοσχεδιασμούς. Στο τέλος δουλεύουμε πάνω σε μια απλή ιστορία που ενσωματώνει όλους τους χαρακτήρες. Η κατάληξη του εργαστηρίου είναι η δημιουργία μιας ομαδικής δομής που θα παρουσιαστεί σε καλεσμένους
ΣΗΜΑΝΤΙΚΈΣ ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
**** Θα πρέπει να ξέρουν απ’ έξω καλά ένα μικρό κείμενο της επιλογής τους (5-10 γραμμές) γύρω από το θέμα του θανάτου ή του έρωτα ή της αποτυχίας.
**** Θα πρέπει να προτείνουν ένα τραγούδι της επιλογής τους όχι στη μητρική τους γλώσσα ούτε στα αγγλικά
*** Θα πρέπει να προτείνουν ένα σκυλάδικο ή ποπ τραγούδι στα Ελληνικά ( κατά προτίμηση να μην τους αρέσει αυτό το τραγούδι!)
*** Θα πρέπει επίσης να φέρουν κοστούμια, παπούτσια και άλλα αξεσουάρ (π.χ. καπέλα, φτερά, περούκες κ.ά.), ανεξάρτητα πόσο παλιά, σκισμένα ή εκκεντρικά είναι…
*** Θα πρέπει να έχει ο καθένας ένα απλό λεπτό καφέ καλσόν καθώς και ένα ψαλιδάκι και ΈΝΑ ΜΙΚΡΟ ΚΑΘΡΕΦΤΗ ΧΕΙΡΟΣ
2ο έτος: Ποίηση χάικου
Ένας ιδιαίτερος τομέας θεατρικής έρευνας είναι η ποίηση ΧΑΙ ΚΟΥ. Μια ποίηση που έχει τις ρίζες της στην Ιαπωνία και χαρακτηρίζεται από πυκνότητα, απλότητα, πνευματικότητα, φως και δύναμη. Η ποίηση ΧΑΙ ΚΟΥ προσφέρει στον περφόρμερ την ευκαιρία να αγγίξει τον «εσωτερικό του κήπο», να τον παρατηρήσει, να τον καλλιεργήσει, να τον ανακαλύψει από την αρχή, ενδεχομένως να εκπλαγεί και να τον επανεκτιμήσει.
Οι συμμετέχοντες ηθοποιοί δουλεύουν διάφορα εργαλεία και παρορμήσεις σωματικής και φωνητικής έκφρασης προερχόμενα από το σύστημα του «Θεάτρου της Σύνδεσης», αντλούν έμπνευση και υλικό από χάι κου ποιήματα και δημιουργούν στην τελική φάση δουλειάς την ατομική (σόλο) δράση τους, την οποία συσχετίζουν με την υπόλοιπη ομάδα.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΣΗΜΕΙΩΣΗ
*** Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να ξέρουν απ’ έξω ένα κειμενάκι (5-10 περίπου γραμμές Α4 σελίδας) της επιλογής τους ανεξαρτήτως θέματος (λογοτεχνικό, θεατρικό, δημοσιογραφικό, οτιδήποτε…) και ένα τραγούδι επίσης της επιλογής τους, όχι στα ελληνικά ή στα αγγλικά (όχι σουξέ της εποχής)
1ο έτος: Αυτοσχεδιασμός των δυναμικών
Στο εργαστήρι αυτό θα δουλέψουμε μέσα από το Θέατρο της Σύνδεσης τη σχέση: Ενέργεια- Σώμα- Ήχος- Λόγος-Άσμα-Τραγούδι. Θα θέσουμε εξαρχής τις βάσεις της ιερότητας τόσο του περιβάλλοντος της δουλειάς όσο και της πιο «ανυπόλυπτης» φαινομένικά δράσης, σε ένα απόλυτα βιωματικό και πρακτικό πλαίσιο,. Παράλληλα θα αναζητήσουμε τα σημεία ανατροπής της σοβαροφάνειας, τα ανθρώπινα τοπία που οδηγούν στη μουσικότητα και στην ποίηση.
Θα δοθούν βασικά εργαλεία ενεργειακής προετοιμασίας και τεχνικής ετοιμότητας ώστε σταδιακά να προστεθούν συγκεκριμένες δυναμικές ανάπτυξης της ατομικής παρόρμησης και της συσχέτισης της με τον παρτενέρ και το χώρο.
Η σύνθεση αυτής της δουλειάς θα ‘βρει τη θέση της σε αυτοσχεδιασμούς της «ύπαρξης και της συν-ύπαρξης».
ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΣΗΜΕΙΩΣΗ
*** Οι συμμετέχοντες στο εργαστήρι θα πρέπει να ξέρουν απ’ έξω ένα κείμενο της επιλογής τους 10-15 γραμμές όχι απαραίτητα θεατρικό. Επίσης θα πρέπει να προτείνουν ένα παραδοσιακό τραγούδι
Σταμάτης Ευσταθίου – Καλλιτεχνικός υπεύθυνος Ατρόπου & εισηγητής σεμιναρίου
Ο Σταμάτης Ευσταθίου - Καλλιτεχνικός υπεύθυνος της Ατρόπου -(atropostheatre.blogspot.com)- ασχολείται με το θέατρο ως σκηνοθέτης - ερευνητής, ως εμψυχωτής ηθοποιών, ως περφόρμερ και συγγραφέας.
Περιπλανήθηκε στην Ευρώπη αναζητώντας δασκάλους στην Πολωνία, στη Γαλλία, στη Γερμανία και στη Σερβία. Παράλληλα ίδρυσε την «Άτροπο» - Ομάδα ερευνητικού θεάτρου - το 2004 και από τότε συμμετείχε ως σκηνοθέτης, περφόρμερ και συγγραφέας σε διάφορες δουλειές στην Ελλάδα, στην Ινδία, στην Πολωνία, στη Γερμανία, στην Αρμενία, στο Ιράν, στη Βουλγαρία, στη Δανία, στη Νότιο Κορέα, στην ευρωπαϊκή και στην ασιατική Ρωσία, στο Μεξικό, στην Ισπανία, στη Λευκορωσία και στη Μεγάλη Βρετανία. Είναι εισηγητής του «Θεάτρου της Σύνδεσης» - μεθόδου θεατρικής και ανθρωπολογικής έρευνας.
Εμπνέεται από το ανθρωπολογικό θέατρο, τον χορό μπούτο, τον αυτοσχεδιασμό “zero point”, διάφορες πνευματικές και ιερές παραδόσεις καθώς και φωνητικούς και τραγουδιστικούς πειραματισμούς, τομείς που προσπαθεί να διερευνήσει μέσα από το «Θέατρο της Σύνδεσης», τη μέθοδο και τη φιλοσοφία θεάτρου που ο ίδιος εισήγαγε και που αναπτύσσει χάρη σε διάφορες δράσεις – projects μακράς διάρκειας (ENERGIA, CARNAVANI, KOSMOS, TETRAPTYCHO, κτλ)
υπό την καθοδήγηση του Σταμάτη Ευσταθίου
Διοργάνωση "Ειλισσός" μια εταιρία για τον πολιτισμό
Οκτώβρης 2018
2ο έτος: Αναμονή
3ο έτος: Γκροτέσκα μάσκα
2ο έτος: Αναμονή
Από το πρώτο άνοιγμα των ματιών του ο άνθρωπος περιμένει: τροφή, το δέρμα/τη μυρωδιά της μητέρας του, τη στιγμή του ύπνου. Όσο περισσότερο «εκπολιτιζόμαστε» τόσο περισσότερο προσθέτουμε εκλεπτυσμένους λόγους αναμονής. Πάντα ωστόσο περιμένουμε τα βασικά, ακόμα κι αν μεταμορφώνουμε τον τρόπο… Η διερεύνηση αυτών των μεσοδιαστημάτων από μια αναμονή σε άλλη αποδεικνύεται εξαιρετικά ενδιαφέρον και αποκαλυπτικό πεδίο εργασίας…
Μέσα από αυτή τη θεματική, ο Σταμάτης Ευσταθίου – καλλιτεχνικός υπεύθυνος της Ατρόπου – απευθύνεται για πρώτη φορά σε Έλληνες μετά από τις συνεργασίες που είχε στη Δανία, στη Ρωσία, στη Πολωνία, στη Βουλγαρία και στη Λευκορωσία. Στόχος είναι τώρα να εμβαθύνει πάνω στο σύστημα δουλειάς του, το «Θέατρο της Σύνδεσης» και ταυτόχρονα να εστιάσει και να εμπνευστεί από τη συγκεκριμένη θεματική της «Αναμονής».
ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΣΗΜΕΙΩΣΗ
*** Οι συμμετέχοντες θα απομνημονεύσουν πριν το εργαστήρι μικρά αποσπάσματα ή ένα απόσπασμα (Σύνολο περίπου 10 γραμμές) από το «Περιμένοντας τον Γκοντό» του Σ. Μπέκετ. Επίσης θα πρέπει να προτείνουν 3 τραγούδια που προέρχονται από τις παραδόσεις μας (δημοτικό, λαϊκό, ρεμπέτικο, εκκλησιαστικό, μοιρολόι, νανούρισμα, αποκριάτικο,κτλ). Kατά τη διάρκεια του εργαστηρίου θα ζητηθεί επιπλέον έρευνα και εργασία.
3ο έτος: Γκροτέσκα μάσκα
Οι συμμετέχοντες στο εργαστήρι της Γκροτέσκας μάσκας είναι η «οικογένεια» απ’ όπου γεννιέται ο χαρακτήρας και οι «σκιές» του. Ο χαρακτήρας έρχεται σταδιακά σε διάδραση με άλλες μάσκες και «σκιές» οδηγούμενος συχνά σε εντελώς απροσδόκητες και αποκαλυπτικές καταστάσεις.
Στην αρχή του εργαστηρίου δουλεύονται βασικές αρχές του «Θεάτρου της Σύνδεσης» - της μεθόδου και φιλοσοφίας εργασίας του Σταμάτη Ευσταθίου – με έμφαση στην απόλυτη και συνεχή ετοιμότητα και ευαισθησία, τόσο σε ατομικό όσο και σε ομαδικό επίπεδο. Μετά από αυτή την απαραίτητη εισαγωγή, οι συμμετέχοντες εισάγονται στον κόσμο της μάσκας, χτίζοντας αρχικά τον δικό τους χαρακτήρα.
Σταδιακά οι μάσκες οδηγούνται σε ομαδικούς και ατομικούς αυτοσχεδιασμούς. Στο τέλος δουλεύουμε πάνω σε μια απλή ιστορία που ενσωματώνει όλους τους χαρακτήρες. Η κατάληξη του εργαστηρίου είναι η δημιουργία μιας ομαδικής δομής που θα παρουσιαστεί σε καλεσμένους
ΣΗΜΑΝΤΙΚΈΣ ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
**** Θα πρέπει να ξέρουν απ’ έξω καλά ένα μικρό κείμενο της επιλογής τους (5-10 γραμμές) γύρω από το θέμα του θανάτου ή του έρωτα ή της αποτυχίας.
**** Θα πρέπει να προτείνουν ένα τραγούδι της επιλογής τους όχι στη μητρική τους γλώσσα ούτε στα αγγλικά
*** Θα πρέπει να προτείνουν ένα σκυλάδικο ή ποπ τραγούδι στα Ελληνικά ( κατά προτίμηση να μην τους αρέσει αυτό το τραγούδι!)
*** Θα πρέπει επίσης να φέρουν κοστούμια, παπούτσια και άλλα αξεσουάρ (π.χ. καπέλα, φτερά, περούκες κ.ά.), ανεξάρτητα πόσο παλιά, σκισμένα ή εκκεντρικά είναι…
*** Θα πρέπει να έχει ο καθένας ένα απλό μαύρο καλσόν (αδιαφανές) ένα ψαλιδάκι καθώς και ΈΝΑ ΜΙΚΡΟ ΚΑΘΡΕΦΤΗ ΧΕΙΡΟΣ
Οκτώβριος 2017
3ο έτος: Γκροτέσκα μάσκα
2ο έτος: Ποίηση χάικου
1ο έτος: Αυτοσχεδιασμός των δυναμικών
3ο έτος: Γκροτέσκα μάσκα
Οι συμμετέχοντες στο εργαστήρι της Γκροτέσκας μάσκας είναι η «οικογένεια» απ’ όπου γεννιέται ο χαρακτήρας και οι «σκιές» του. Ο χαρακτήρας έρχεται σταδιακά σε διάδραση με άλλες μάσκες και «σκιές» οδηγούμενος συχνά σε εντελώς απροσδόκητες και αποκαλυπτικές καταστάσεις.
Στην αρχή του εργαστηρίου δουλεύονται βασικές αρχές του «Θεάτρου της Σύνδεσης» - της μεθόδου και φιλοσοφίας εργασίας του Σταμάτη Ευσταθίου – με έμφαση στην απόλυτη και συνεχή ετοιμότητα και ευαισθησία, τόσο σε ατομικό όσο και σε ομαδικό επίπεδο. Μετά από αυτή την απαραίτητη εισαγωγή, οι συμμετέχοντες εισάγονται στον κόσμο της μάσκας, χτίζοντας αρχικά τον δικό τους χαρακτήρα.
Σταδιακά οι μάσκες οδηγούνται σε ομαδικούς και ατομικούς αυτοσχεδιασμούς. Στο τέλος δουλεύουμε πάνω σε μια απλή ιστορία που ενσωματώνει όλους τους χαρακτήρες. Η κατάληξη του εργαστηρίου είναι η δημιουργία μιας ομαδικής δομής που θα παρουσιαστεί σε καλεσμένους
ΣΗΜΑΝΤΙΚΈΣ ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
**** Θα πρέπει να ξέρουν απ’ έξω καλά ένα μικρό κείμενο της επιλογής τους (5-10 γραμμές) γύρω από το θέμα του θανάτου ή του έρωτα ή της αποτυχίας.
**** Θα πρέπει να προτείνουν ένα τραγούδι της επιλογής τους όχι στη μητρική τους γλώσσα ούτε στα αγγλικά
*** Θα πρέπει να προτείνουν ένα σκυλάδικο ή ποπ τραγούδι στα Ελληνικά ( κατά προτίμηση να μην τους αρέσει αυτό το τραγούδι!)
*** Θα πρέπει επίσης να φέρουν κοστούμια, παπούτσια και άλλα αξεσουάρ (π.χ. καπέλα, φτερά, περούκες κ.ά.), ανεξάρτητα πόσο παλιά, σκισμένα ή εκκεντρικά είναι…
*** Θα πρέπει να έχει ο καθένας ένα απλό λεπτό καφέ καλσόν καθώς και ένα ψαλιδάκι και ΈΝΑ ΜΙΚΡΟ ΚΑΘΡΕΦΤΗ ΧΕΙΡΟΣ
2ο έτος: Ποίηση χάικου
Ένας ιδιαίτερος τομέας θεατρικής έρευνας είναι η ποίηση ΧΑΙ ΚΟΥ. Μια ποίηση που έχει τις ρίζες της στην Ιαπωνία και χαρακτηρίζεται από πυκνότητα, απλότητα, πνευματικότητα, φως και δύναμη. Η ποίηση ΧΑΙ ΚΟΥ προσφέρει στον περφόρμερ την ευκαιρία να αγγίξει τον «εσωτερικό του κήπο», να τον παρατηρήσει, να τον καλλιεργήσει, να τον ανακαλύψει από την αρχή, ενδεχομένως να εκπλαγεί και να τον επανεκτιμήσει.
Οι συμμετέχοντες ηθοποιοί δουλεύουν διάφορα εργαλεία και παρορμήσεις σωματικής και φωνητικής έκφρασης προερχόμενα από το σύστημα του «Θεάτρου της Σύνδεσης», αντλούν έμπνευση και υλικό από χάι κου ποιήματα και δημιουργούν στην τελική φάση δουλειάς την ατομική (σόλο) δράση τους, την οποία συσχετίζουν με την υπόλοιπη ομάδα.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΣΗΜΕΙΩΣΗ
*** Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να ξέρουν απ’ έξω ένα κειμενάκι (5-10 περίπου γραμμές Α4 σελίδας) της επιλογής τους ανεξαρτήτως θέματος (λογοτεχνικό, θεατρικό, δημοσιογραφικό, οτιδήποτε…) και ένα τραγούδι επίσης της επιλογής τους, όχι στα ελληνικά ή στα αγγλικά (όχι σουξέ της εποχής)
1ο έτος: Αυτοσχεδιασμός των δυναμικών
Στο εργαστήρι αυτό θα δουλέψουμε μέσα από το Θέατρο της Σύνδεσης τη σχέση: Ενέργεια- Σώμα- Ήχος- Λόγος-Άσμα-Τραγούδι. Θα θέσουμε εξαρχής τις βάσεις της ιερότητας τόσο του περιβάλλοντος της δουλειάς όσο και της πιο «ανυπόλυπτης» φαινομένικά δράσης, σε ένα απόλυτα βιωματικό και πρακτικό πλαίσιο,. Παράλληλα θα αναζητήσουμε τα σημεία ανατροπής της σοβαροφάνειας, τα ανθρώπινα τοπία που οδηγούν στη μουσικότητα και στην ποίηση.
Θα δοθούν βασικά εργαλεία ενεργειακής προετοιμασίας και τεχνικής ετοιμότητας ώστε σταδιακά να προστεθούν συγκεκριμένες δυναμικές ανάπτυξης της ατομικής παρόρμησης και της συσχέτισης της με τον παρτενέρ και το χώρο.
Η σύνθεση αυτής της δουλειάς θα ‘βρει τη θέση της σε αυτοσχεδιασμούς της «ύπαρξης και της συν-ύπαρξης».
ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΣΗΜΕΙΩΣΗ
*** Οι συμμετέχοντες στο εργαστήρι θα πρέπει να ξέρουν απ’ έξω ένα κείμενο της επιλογής τους 10-15 γραμμές όχι απαραίτητα θεατρικό. Επίσης θα πρέπει να προτείνουν ένα παραδοσιακό τραγούδι
Σταμάτης Ευσταθίου – Καλλιτεχνικός υπεύθυνος Ατρόπου & εισηγητής σεμιναρίου
Ο Σταμάτης Ευσταθίου - Καλλιτεχνικός υπεύθυνος της Ατρόπου -(atropostheatre.blogspot.com)- ασχολείται με το θέατρο ως σκηνοθέτης - ερευνητής, ως εμψυχωτής ηθοποιών, ως περφόρμερ και συγγραφέας.
Περιπλανήθηκε στην Ευρώπη αναζητώντας δασκάλους στην Πολωνία, στη Γαλλία, στη Γερμανία και στη Σερβία. Παράλληλα ίδρυσε την «Άτροπο» - Ομάδα ερευνητικού θεάτρου - το 2004 και από τότε συμμετείχε ως σκηνοθέτης, περφόρμερ και συγγραφέας σε διάφορες δουλειές στην Ελλάδα, στην Ινδία, στην Πολωνία, στη Γερμανία, στην Αρμενία, στο Ιράν, στη Βουλγαρία, στη Δανία, στη Νότιο Κορέα, στην ευρωπαϊκή και στην ασιατική Ρωσία, στο Μεξικό, στην Ισπανία, στη Λευκορωσία και στη Μεγάλη Βρετανία. Είναι εισηγητής του «Θεάτρου της Σύνδεσης» - μεθόδου θεατρικής και ανθρωπολογικής έρευνας.
Εμπνέεται από το ανθρωπολογικό θέατρο, τον χορό μπούτο, τον αυτοσχεδιασμό “zero point”, διάφορες πνευματικές και ιερές παραδόσεις καθώς και φωνητικούς και τραγουδιστικούς πειραματισμούς, τομείς που προσπαθεί να διερευνήσει μέσα από το «Θέατρο της Σύνδεσης», τη μέθοδο και τη φιλοσοφία θεάτρου που ο ίδιος εισήγαγε και που αναπτύσσει χάρη σε διάφορες δράσεις – projects μακράς διάρκειας (ENERGIA, CARNAVANI, KOSMOS, TETRAPTYCHO, κτλ)