Σεμινάριο – Εργαστήρι Σωματικού Θεάτρου :
Θέατρο της Σύνδεσης® με τον Σταμάτη Ευσταθίου
Το Θέατρο της Σύνδεσης αναζητά μορφές ενέργειας χτίζοντας γέφυρες: Από την παρόρμηση στη δράση, από την απωθημένη ή κρυμμένη φύση μας στην εξωστρέφεια και από τους κοινωνικούς καθημερινούς κώδικες προς μία εξωκαθημερινή συμπεριφορά. Σε ένα πλαίσιο έρευνας, πειραματισμού και εξατομίκευσης της δουλειάς ο συμμετέχων περφόρμερ ενεργοποιεί πρώτα απ’ όλα τη θέληση του για ανακάλυψη, εξέλιξη και μετατόπιση επιπέδου. Πρωταρχικό όραμα του Θεάτρου της Σύνδεσης είναι η αναζήτηση των συνδέσμων που ενώνουν τον άνθρωπο-ηθοποιό με τον χώρο, με τον χρόνο με όλο το σύμπαν που τον περιβάλλει.
Το πλαίσιο εργασίας
Ιδρυτής και καλλιτεχνικός υπεύθυνος της Ατρόπου, ο Σταμάτης Ευσταθίου εμπνευσμένος από τη δουλειά του Γέρζι Γκροτόφσκι, από το ανθρωπολογικό θέατρο, το θέατρο της πρωτοπορείας του περασμένου αιώνα καθώς και από λαἴκές και ιερές παραδόσεις απ' όλο τον κόσμο, αναζητά στη δουλειά του τη σύνδεση: Ενέργεια - Σώμα – Ήχος – Λόγος – Άσμα - Τραγούδι. Ως καθοδηγητής της άσκησης εξαρχής θέτει τις βάσεις της ιερότητας τόσο του περιβάλλοντος της δουλειάς όσο και της πιο «ανυπόλυπτης» φαινομένικά δράσης, σε ένα απόλυτα βιωματικό και πρακτικό πλαίσιο,. Παράλληλα αναζητά συνεχώς τα σημεία ανατροπής της σοβαροφάνειας, τα ανθρώπινα τοπία που οδηγούν στη μουσικότητα και στην ποίηση.
Υλικό του εργαστηρίου
Ενεργειακή/ τεχνική προετοιμασία και έρευνα
Βασικές ασκήσεις σύνδεσης με τον χώρο, τον χρόνο και τον παρτενέρ
Ατομική & ομαδική έρευνα των δυνατοτήτων της φωνής μέσα από συγκεκριμένες ασκήσεις και αυτοσχεδιασμούς
Τραγούδι-α διαφορετικών εθνικών παραδόσεων
Οργανικοί και κατευθυνόμενοι θεατρικοί αυτοσχεδιασμοί
***** Οι τριτοετείς σπουδαστές ειδικότερα θα δημιουργήσουν στην πορεία του εργαστηρίου μια ατομική δράση (σόλο) βασισμένη στα εργαλεία που θα έχουν δουλευτεί μέχρι τότε...
*** ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Οι συμμετέχοντες στο εργαστήρι θα πρέπει να ξέρουν απ’ έξω ένα κείμενο της επιλογής τους 10-15 γραμμές όχι απαραίτητα θεατρικό. Επίσης θα πρέπει να προτείνουν ένα παραδοσιακό τραγούδι
Σταμάτης Ευσταθίου – Καλλιτεχνικός υπεύθυνος Ατρόπου & εισηγητής σεμιναρίου
Ο Σταμάτης Ευσταθίου - Καλλιτεχνικός υπεύθυνος της Ατρόπου-(atropostheatre.blogspot.com)- ασχολείται με το θέατρο ως σκηνοθέτης- ερευνητής, ως εμψυχωτής ηθοποιών, ως περφόρμερ και συγγραφέας.
Περιπλανήθηκε στην Ευρώπη αναζητώντας δασκάλους στην Πολωνία, στη Γαλλία, στη Γερμανία και στη Σερβία. Παράλληλα ίδρυσε την «Άτροπο» - Ομάδα ερευνητικού θεάτρου - το 2004 και από τότε συμμετείχε ως σκηνοθέτης, περφόρμερ και συγγραφέας σε διάφορες δουλειές στην Ελλάδα, στην Ινδία, στην Πολωνία, στη Γερμανία, στην Αρμενία, στο Ιράν, στη Βουλγαρία, στη Δανία, στη Νότιο Κορέα, στην ευρωπαϊκή και στην ασιατική Ρωσία, στο Μεξικό και στην Ισπανία. Είναι εισηγητής του «Θεάτρου της Σύνδεσης» - μεθόδου θεατρικής και ανθρωπολογικής έρευνας.
Εμπνέεται από το ανθρωπολογικό θέατρο, τον χορό μπούτο, διάφορες πνευματικές και ιερές παραδόσεις καθώς και φωνητικούς και τραγουδιστικούς πειραματισμούς, τομείς που προσπαθεί να διερευνήσει μέσα από το «Θέατρο της Σύνδεσης», τη μέθοδο και τη φιλοσοφία θεάτρου που ο ίδιος εισήγαγε και που αναπτύσσει χάρη σε διάφορες δράσεις – projects μακράς διάρκειας (ENERGIA, CARNAVANI, KOSMOS, TETRAPTYCHO, κτλ)
Θέατρο της Σύνδεσης® με τον Σταμάτη Ευσταθίου
Το Θέατρο της Σύνδεσης αναζητά μορφές ενέργειας χτίζοντας γέφυρες: Από την παρόρμηση στη δράση, από την απωθημένη ή κρυμμένη φύση μας στην εξωστρέφεια και από τους κοινωνικούς καθημερινούς κώδικες προς μία εξωκαθημερινή συμπεριφορά. Σε ένα πλαίσιο έρευνας, πειραματισμού και εξατομίκευσης της δουλειάς ο συμμετέχων περφόρμερ ενεργοποιεί πρώτα απ’ όλα τη θέληση του για ανακάλυψη, εξέλιξη και μετατόπιση επιπέδου. Πρωταρχικό όραμα του Θεάτρου της Σύνδεσης είναι η αναζήτηση των συνδέσμων που ενώνουν τον άνθρωπο-ηθοποιό με τον χώρο, με τον χρόνο με όλο το σύμπαν που τον περιβάλλει.
Το πλαίσιο εργασίας
Ιδρυτής και καλλιτεχνικός υπεύθυνος της Ατρόπου, ο Σταμάτης Ευσταθίου εμπνευσμένος από τη δουλειά του Γέρζι Γκροτόφσκι, από το ανθρωπολογικό θέατρο, το θέατρο της πρωτοπορείας του περασμένου αιώνα καθώς και από λαἴκές και ιερές παραδόσεις απ' όλο τον κόσμο, αναζητά στη δουλειά του τη σύνδεση: Ενέργεια - Σώμα – Ήχος – Λόγος – Άσμα - Τραγούδι. Ως καθοδηγητής της άσκησης εξαρχής θέτει τις βάσεις της ιερότητας τόσο του περιβάλλοντος της δουλειάς όσο και της πιο «ανυπόλυπτης» φαινομένικά δράσης, σε ένα απόλυτα βιωματικό και πρακτικό πλαίσιο,. Παράλληλα αναζητά συνεχώς τα σημεία ανατροπής της σοβαροφάνειας, τα ανθρώπινα τοπία που οδηγούν στη μουσικότητα και στην ποίηση.
Υλικό του εργαστηρίου
Ενεργειακή/ τεχνική προετοιμασία και έρευνα
Βασικές ασκήσεις σύνδεσης με τον χώρο, τον χρόνο και τον παρτενέρ
Ατομική & ομαδική έρευνα των δυνατοτήτων της φωνής μέσα από συγκεκριμένες ασκήσεις και αυτοσχεδιασμούς
Τραγούδι-α διαφορετικών εθνικών παραδόσεων
Οργανικοί και κατευθυνόμενοι θεατρικοί αυτοσχεδιασμοί
***** Οι τριτοετείς σπουδαστές ειδικότερα θα δημιουργήσουν στην πορεία του εργαστηρίου μια ατομική δράση (σόλο) βασισμένη στα εργαλεία που θα έχουν δουλευτεί μέχρι τότε...
*** ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Οι συμμετέχοντες στο εργαστήρι θα πρέπει να ξέρουν απ’ έξω ένα κείμενο της επιλογής τους 10-15 γραμμές όχι απαραίτητα θεατρικό. Επίσης θα πρέπει να προτείνουν ένα παραδοσιακό τραγούδι
Σταμάτης Ευσταθίου – Καλλιτεχνικός υπεύθυνος Ατρόπου & εισηγητής σεμιναρίου
Ο Σταμάτης Ευσταθίου - Καλλιτεχνικός υπεύθυνος της Ατρόπου-(atropostheatre.blogspot.com)- ασχολείται με το θέατρο ως σκηνοθέτης- ερευνητής, ως εμψυχωτής ηθοποιών, ως περφόρμερ και συγγραφέας.
Περιπλανήθηκε στην Ευρώπη αναζητώντας δασκάλους στην Πολωνία, στη Γαλλία, στη Γερμανία και στη Σερβία. Παράλληλα ίδρυσε την «Άτροπο» - Ομάδα ερευνητικού θεάτρου - το 2004 και από τότε συμμετείχε ως σκηνοθέτης, περφόρμερ και συγγραφέας σε διάφορες δουλειές στην Ελλάδα, στην Ινδία, στην Πολωνία, στη Γερμανία, στην Αρμενία, στο Ιράν, στη Βουλγαρία, στη Δανία, στη Νότιο Κορέα, στην ευρωπαϊκή και στην ασιατική Ρωσία, στο Μεξικό και στην Ισπανία. Είναι εισηγητής του «Θεάτρου της Σύνδεσης» - μεθόδου θεατρικής και ανθρωπολογικής έρευνας.
Εμπνέεται από το ανθρωπολογικό θέατρο, τον χορό μπούτο, διάφορες πνευματικές και ιερές παραδόσεις καθώς και φωνητικούς και τραγουδιστικούς πειραματισμούς, τομείς που προσπαθεί να διερευνήσει μέσα από το «Θέατρο της Σύνδεσης», τη μέθοδο και τη φιλοσοφία θεάτρου που ο ίδιος εισήγαγε και που αναπτύσσει χάρη σε διάφορες δράσεις – projects μακράς διάρκειας (ENERGIA, CARNAVANI, KOSMOS, TETRAPTYCHO, κτλ)