Δημιουργία ατομικής (σόλο) ή ομαδικής θεατρικής δράσης
μέσα από την ποίηση ΧΆΙ ΚΟY
Υπό την καθοδήγηση του Σταμάτη Ευσταθίου (Θέατρο Άτροπος) σε διοργάνωση της εταιρίας για τον πολιτισμό «Ειλισσός»
ANOIXTH ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΕΞΕΛΙΞΟΥΝ ΤΗΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΥΡΥΤΕΡΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΟΥΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΟΥ ΗΘΟΠΟΙΟΥ-ΠΕΡΦΟΡΜΕΡ
Από το Σάββατο 5 Νοεμβρίου και κάθε Σάββατο έως το Σάββατο 26 Νοεβρίου 2016 (4 Σάββατα) > 15:00 – 20:00
*** Δυνατότητα συμμετοχής σε ένα ή περισσότερα Σάββατα και σε οποιαδήποτε ημερομηνία
Συμμετοχή (δωρεές στο πλαίσιο των φίλων του Ειλισσού)
15 ευρώ το (πεντάωρο) μάθημα ή 53 ευρώ και για τις 4 συναντήσεις εφόσον προπληρωθούν.
Τόπος: στο νέο βιομηχανικό χώρο “konstantinoupoleos” (Μετρό: Σταθμός Λαρίσης)
Πληροφορίες/Εγγραφές (Απαραίτητη η κράτηση θέσης) :
210 9214248 / 6944301678 vassikri@gmail.com
http://atropostheatre.blogspot.gr/
http://www.eilissos.gr/
*** Το σεμινάριο απευθύνεται σε όλους ανεξαρτήτως εμπειρίας
*** Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να ξέρουν απ’ έξω ένα μικρό κείμενο (5 -10 περίπου γραμμές Α4 σελίδας) της επιλογής τους (λογοτεχνικό, θεατρικό, δημοσιογραφικό, οτιδήποτε…) και ένα τραγούδι επίσης της επιλογής τους (όχι σουξέ της εποχής)
ΧΑΙ ΚΟΥ & ΘΕΑΤΡΟ
Ένας ιδιαίτερος τομέας θεατρικής έρευνας είναι η ποίηση ΧΑΙ ΚΟΥ. Μια ποιηση που έχει τις ρίζες της στην Ιαπωνία και χαρακτηρίζεται από πυκνότητα, απλότητα, πνευματικότητα, φως και δύναμη. Η ποίηση ΧΑΙ ΚΟΥ προσφέρει στον περφόρμερ την ευκαιρία να αγγίξει τον «εσωτερικό του κήπο», να τον παρατηρήσει, να τον καλλιεργήσει, να τον ανακαλύψει από την αρχή και ενδεχομένως να εκπλαγεί και τον τον επανεκτιμήσει...
Οι συμμετέχοντες ηθοποιοί δουλεύουν κάθε Σάββατο διαφορετικά εργαλεία και παρορμήσεις σωματικής και φωνητικής έκφρασης προερχόμενα από το σύστημα του «Θεάτρου της Σύνδεσης», αντλούν έμπνευση και υλικό από χάι κου ποιήματα και δημιουργούν στην τελική φάση δουλειάς κάθε Σαββάτου την ατομική (σόλο) ή ομαδική δράση τους. Η δράση αυτή, ανάλογα με την επιθυμία του συμμετέχοντα, μπορεί να εξελίσσεται και να εμπλουτίζεται με διαφορετικά εργαλεία από Σάββατο σε Σάββατο και βέβαια μπορεί να εξελιχθεί και από τον ίδιο τον συμμετέχοντα μετά το τέλος του κύκλου των Σαββάτων του Νοέμβρη...
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ
Στην καθημερινότητα μας αντιδρούμε είτε αυτοματοποιημένα είτε εγκεφαλικά. Το σώμα μας, επιπλέον, αποτελεί περισσότερο βαρίδι παρά γόνιμο έδαφος αντανάκλασης και μεταμόρφωσης του κόσμου που μας περιβάλλει. Ένας κόσμος πλούσιος σε κραδασμούς και αντιφάσεις. Μέσα από το θέατρο ο άνθρωπος μπορεί αποφασισμένα να αναγνωρίσει αυτόν τον πλούτο και να αναμετρηθεί ολοκληρωτικά μαζί του.
Το Θέατρο της Σύνδεσης αναζητά μορφές ενέργειας χτίζοντας γέφυρες: Από την παρόρμηση στη δράση, από την απωθημένη ή κρυμμένη φύση μας στην εξωστρέφεια και από τους κοινωνικούς καθημερινούς κώδικες προς μία εξωκαθημερινή συμπεριφορά. Σε ένα πλαίσιο έρευνας, πειραματισμού και εξατομίκευσης της δουλειάς ο συμμετέχων περφόρμερ ενεργοποιεί πρώτα απ’ όλα τη θέληση του για ανακάλυψη, εξέλιξη και μετατόπιση επιπέδου. Πρωταρχικό όραμα του Θεάτρου της Σύνδεσης είναι η αναζήτηση των συνδέσμων που ενώνουν τον άνθρωπο-ηθοποιό με τον χώρο, με τον χρόνο με όλο το σύμπαν που τον περιβάλλει.
ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Ιδρυτής και καλλιτεχνικός υπεύθυνος της Ατρόπου, ο Σταμάτης Ευσταθίου αναζητά στη δουλειά του τη σύνδεση: Ενέργεια- Σώμα- Ήχος- Λόγος-Άσμα-Τραγούδι. Ως καθοδηγητής της άσκησης εξαρχής θέτει τις βάσεις της ιερότητας τόσο του περιβάλλοντος της δουλειάς όσο και της πιο «ανυπόλυπτης» φαινομένικά δράσης, σε ένα απόλυτα βιωματικό και πρακτικό πλαίσιο,. Παράλληλα αναζητά συνεχώς τα σημεία ανατροπής της σοβαροφάνειας, τα ανθρώπινα τοπία που οδηγούν στη μουσικότητα και στην ποίηση.
ΥΛΙΚΟ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ
-Ενεργειακή/ τεχνική προετοιμασία και έρευνα
-Βασικές ασκήσεις σύνδεσης με τον χώρο, τον χρόνο και τον παρτενέρ
-Ατομική & ομαδική έρευνα των δυνατοτήτων της φωνής μέσα από συγκεκριμένες ασκήσεις και αυτοσχεδιασμούς
-Τραγούδια διαφορετικών εθνικών παραδόσεων
-Οργανικοί και κατευθυνόμενοι θεατρικοί αυτοσχεδιασμοί
ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ (Εισηγητής)
Ο Σταμάτης Ευσταθίου - Καλλιτεχνικός υπεύθυνος της Ατρόπου -(atropostheatre.blogspot.com)- ασχολείται με το θέατρο ως σκηνοθέτης - ερευνητής, ως εμψυχωτής ηθοποιών, ως περφόρμερ και συγγραφέας.
Περιπλανήθηκε στην Ευρώπη αναζητώντας δασκάλους στην Πολωνία, στη Γαλλία, στη Γερμανία και στη Σερβία. Παράλληλα ίδρυσε την «Άτροπο» - Ομάδα ερευνητικού θεάτρου - το 2004 και από τότε συμμετείχε ως σκηνοθέτης, περφόρμερ και συγγραφέας σε διάφορες δουλειές στην Ελλάδα, στην Ινδία, στην Πολωνία, στη Γερμανία, στην Αρμενία, στο Ιράν, στη Βουλγαρία, στη Δανία, στη Νότιο Κορέα, στην ευρωπαϊκή και στην ασιατική Ρωσία, στο Μεξικό, στην Ισπανία και στη Λευκορωσία. Είναι εισηγητής του «Θεάτρου της Σύνδεσης» - μεθόδου θεατρικής και ανθρωπολογικής έρευνας.
Εμπνέεται από το ανθρωπολογικό θέατρο, τον χορό μπούτο, διάφορες πνευματικές και ιερές παραδόσεις καθώς και φωνητικούς και τραγουδιστικούς πειραματισμούς, τομείς που προσπαθεί να διερευνήσει μέσα από το «Θέατρο της Σύνδεσης», τη μέθοδο και τη φιλοσοφία θεάτρου που ο ίδιος εισήγαγε και που αναπτύσσει χάρη σε διάφορες δράσεις – projects μακράς διάρκειας (ENERGIA, CARNAVANI, KOSMOS, TETRAPTYCHO, κτλ)
μέσα από την ποίηση ΧΆΙ ΚΟY
Υπό την καθοδήγηση του Σταμάτη Ευσταθίου (Θέατρο Άτροπος) σε διοργάνωση της εταιρίας για τον πολιτισμό «Ειλισσός»
ANOIXTH ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΕΞΕΛΙΞΟΥΝ ΤΗΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΥΡΥΤΕΡΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΟΥΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΟΥ ΗΘΟΠΟΙΟΥ-ΠΕΡΦΟΡΜΕΡ
Από το Σάββατο 5 Νοεμβρίου και κάθε Σάββατο έως το Σάββατο 26 Νοεβρίου 2016 (4 Σάββατα) > 15:00 – 20:00
*** Δυνατότητα συμμετοχής σε ένα ή περισσότερα Σάββατα και σε οποιαδήποτε ημερομηνία
Συμμετοχή (δωρεές στο πλαίσιο των φίλων του Ειλισσού)
15 ευρώ το (πεντάωρο) μάθημα ή 53 ευρώ και για τις 4 συναντήσεις εφόσον προπληρωθούν.
Τόπος: στο νέο βιομηχανικό χώρο “konstantinoupoleos” (Μετρό: Σταθμός Λαρίσης)
Πληροφορίες/Εγγραφές (Απαραίτητη η κράτηση θέσης) :
210 9214248 / 6944301678 vassikri@gmail.com
http://atropostheatre.blogspot.gr/
http://www.eilissos.gr/
*** Το σεμινάριο απευθύνεται σε όλους ανεξαρτήτως εμπειρίας
*** Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να ξέρουν απ’ έξω ένα μικρό κείμενο (5 -10 περίπου γραμμές Α4 σελίδας) της επιλογής τους (λογοτεχνικό, θεατρικό, δημοσιογραφικό, οτιδήποτε…) και ένα τραγούδι επίσης της επιλογής τους (όχι σουξέ της εποχής)
ΧΑΙ ΚΟΥ & ΘΕΑΤΡΟ
Ένας ιδιαίτερος τομέας θεατρικής έρευνας είναι η ποίηση ΧΑΙ ΚΟΥ. Μια ποιηση που έχει τις ρίζες της στην Ιαπωνία και χαρακτηρίζεται από πυκνότητα, απλότητα, πνευματικότητα, φως και δύναμη. Η ποίηση ΧΑΙ ΚΟΥ προσφέρει στον περφόρμερ την ευκαιρία να αγγίξει τον «εσωτερικό του κήπο», να τον παρατηρήσει, να τον καλλιεργήσει, να τον ανακαλύψει από την αρχή και ενδεχομένως να εκπλαγεί και τον τον επανεκτιμήσει...
Οι συμμετέχοντες ηθοποιοί δουλεύουν κάθε Σάββατο διαφορετικά εργαλεία και παρορμήσεις σωματικής και φωνητικής έκφρασης προερχόμενα από το σύστημα του «Θεάτρου της Σύνδεσης», αντλούν έμπνευση και υλικό από χάι κου ποιήματα και δημιουργούν στην τελική φάση δουλειάς κάθε Σαββάτου την ατομική (σόλο) ή ομαδική δράση τους. Η δράση αυτή, ανάλογα με την επιθυμία του συμμετέχοντα, μπορεί να εξελίσσεται και να εμπλουτίζεται με διαφορετικά εργαλεία από Σάββατο σε Σάββατο και βέβαια μπορεί να εξελιχθεί και από τον ίδιο τον συμμετέχοντα μετά το τέλος του κύκλου των Σαββάτων του Νοέμβρη...
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ
Στην καθημερινότητα μας αντιδρούμε είτε αυτοματοποιημένα είτε εγκεφαλικά. Το σώμα μας, επιπλέον, αποτελεί περισσότερο βαρίδι παρά γόνιμο έδαφος αντανάκλασης και μεταμόρφωσης του κόσμου που μας περιβάλλει. Ένας κόσμος πλούσιος σε κραδασμούς και αντιφάσεις. Μέσα από το θέατρο ο άνθρωπος μπορεί αποφασισμένα να αναγνωρίσει αυτόν τον πλούτο και να αναμετρηθεί ολοκληρωτικά μαζί του.
Το Θέατρο της Σύνδεσης αναζητά μορφές ενέργειας χτίζοντας γέφυρες: Από την παρόρμηση στη δράση, από την απωθημένη ή κρυμμένη φύση μας στην εξωστρέφεια και από τους κοινωνικούς καθημερινούς κώδικες προς μία εξωκαθημερινή συμπεριφορά. Σε ένα πλαίσιο έρευνας, πειραματισμού και εξατομίκευσης της δουλειάς ο συμμετέχων περφόρμερ ενεργοποιεί πρώτα απ’ όλα τη θέληση του για ανακάλυψη, εξέλιξη και μετατόπιση επιπέδου. Πρωταρχικό όραμα του Θεάτρου της Σύνδεσης είναι η αναζήτηση των συνδέσμων που ενώνουν τον άνθρωπο-ηθοποιό με τον χώρο, με τον χρόνο με όλο το σύμπαν που τον περιβάλλει.
ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Ιδρυτής και καλλιτεχνικός υπεύθυνος της Ατρόπου, ο Σταμάτης Ευσταθίου αναζητά στη δουλειά του τη σύνδεση: Ενέργεια- Σώμα- Ήχος- Λόγος-Άσμα-Τραγούδι. Ως καθοδηγητής της άσκησης εξαρχής θέτει τις βάσεις της ιερότητας τόσο του περιβάλλοντος της δουλειάς όσο και της πιο «ανυπόλυπτης» φαινομένικά δράσης, σε ένα απόλυτα βιωματικό και πρακτικό πλαίσιο,. Παράλληλα αναζητά συνεχώς τα σημεία ανατροπής της σοβαροφάνειας, τα ανθρώπινα τοπία που οδηγούν στη μουσικότητα και στην ποίηση.
ΥΛΙΚΟ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ
-Ενεργειακή/ τεχνική προετοιμασία και έρευνα
-Βασικές ασκήσεις σύνδεσης με τον χώρο, τον χρόνο και τον παρτενέρ
-Ατομική & ομαδική έρευνα των δυνατοτήτων της φωνής μέσα από συγκεκριμένες ασκήσεις και αυτοσχεδιασμούς
-Τραγούδια διαφορετικών εθνικών παραδόσεων
-Οργανικοί και κατευθυνόμενοι θεατρικοί αυτοσχεδιασμοί
ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ (Εισηγητής)
Ο Σταμάτης Ευσταθίου - Καλλιτεχνικός υπεύθυνος της Ατρόπου -(atropostheatre.blogspot.com)- ασχολείται με το θέατρο ως σκηνοθέτης - ερευνητής, ως εμψυχωτής ηθοποιών, ως περφόρμερ και συγγραφέας.
Περιπλανήθηκε στην Ευρώπη αναζητώντας δασκάλους στην Πολωνία, στη Γαλλία, στη Γερμανία και στη Σερβία. Παράλληλα ίδρυσε την «Άτροπο» - Ομάδα ερευνητικού θεάτρου - το 2004 και από τότε συμμετείχε ως σκηνοθέτης, περφόρμερ και συγγραφέας σε διάφορες δουλειές στην Ελλάδα, στην Ινδία, στην Πολωνία, στη Γερμανία, στην Αρμενία, στο Ιράν, στη Βουλγαρία, στη Δανία, στη Νότιο Κορέα, στην ευρωπαϊκή και στην ασιατική Ρωσία, στο Μεξικό, στην Ισπανία και στη Λευκορωσία. Είναι εισηγητής του «Θεάτρου της Σύνδεσης» - μεθόδου θεατρικής και ανθρωπολογικής έρευνας.
Εμπνέεται από το ανθρωπολογικό θέατρο, τον χορό μπούτο, διάφορες πνευματικές και ιερές παραδόσεις καθώς και φωνητικούς και τραγουδιστικούς πειραματισμούς, τομείς που προσπαθεί να διερευνήσει μέσα από το «Θέατρο της Σύνδεσης», τη μέθοδο και τη φιλοσοφία θεάτρου που ο ίδιος εισήγαγε και που αναπτύσσει χάρη σε διάφορες δράσεις – projects μακράς διάρκειας (ENERGIA, CARNAVANI, KOSMOS, TETRAPTYCHO, κτλ)